neděle 19. srpna 2012

Výlet kolem Česka

Tak jako loni, i letos jsem toužil navštívit jižní kraje a smočit své uchozené nohy ve slané mořské vodě. Bohužel nám shoda okolností neumožnila podniknout cestu k našemu milovanému Jadranu a tak jsme na poslední chvíli naplánovali cestu kolem Česka. Trasu dlouhou celkem 1240km jsme zahájili na nově otevřené stezce v korunách stromů nad Lipenskou přehradou. Odtud následoval přejezd do Znojma, kde jsme přenocovali a další den ráno vyrazili do Moravského krasu. Prohlídka Punkevní jeskyně, divoká jízda na lodičce v podzemí a lanovkou na vrchol propasti Macocha, to vše za neustávajícího deště. Jaké štěstí, že většinu času stráví člověk pod zemí v pohádkových jeskyních.
Nenecháváme se nepřízní počasí odradit a pokračujeme v našem putování, směr Dvůr Králové. Cílem je vyhlášená ZOO a její Africké safari. Projížďka autem v bezprostředním kontaktu se zvířaty je opravdu krásný zážitek, jen všudypřítomné elektrické ploty mi neustále připomínaly, jak nefér je lidské počínání, když pro svoji zábavu a potěšení vytrhnou tak krásné zvířata z volné přírody. Blížil se večer a sehnat ubytování ve Dvoře Králové, nebyl až zas tak velký oříšek, jak jsme předpokládali.
Teplá sprcha, večeře a ráno hurá směr Liberec. Bez sebemenších problémů po pár hodinách vyhlídkové jízdy krásnou krajinou, jsme zastavili na parkovišti pod vrcholem Ještědu, na kterém se tyčí pozoruhodná stavba ve tvaru rotačního hyperboloidu, která představuje jeden ze symbolů Libereckého kraje. Naivně jsem si po cestě do Liberce říkal a byl plně rozhodnut, že vrchol zdolám po svých, jenže počasí si s námi opět pohrálo. Tentokrát nepršelo, ale teploměr se zastavil až na hodnotě 31°C a já musím přiznat, že jsem dal za vděk rychlému výjezdu lanovkou a pěší výstup vzdal. Díky krásnému počasí, jsme měli výhled po celém Libereckém kraji.
Vrchol jsme dobili, sice ne jak jsme si naplánovali a tak naše cesta pokračovala dál směr Karlštejn. Návštěva lomu velká Amerika, výborný pozdní oběd na Karlštejně a odtud už nejkratší cestou domů do Prachatic. Jako příloha k článku poslouží pár reportážních snímků . . . . .

ráno před odjezdem

Lipenská rozhledna

zajímavé toalety ve Znojmě

vlajka pro Lenku a Radka

frčíme k Punkevním jeskyním

stalahnáty, nebo stalagnáty . . .kdo se v tom má vyznat : - )

stoupáme níž

na dně Macochy

rychle a zběsile na lodičce po řece Punkva v podzemí

vzhůru na Macochu

blízká setkání

když je člověk línej přezout na široko

černé slzy v zajetí

moc jsem se mu nezamlouval